Proces for ansættelse af adjunkter (bevilling på navn)
Proces for ansættelse af adjunkter (bevilling på navn)
Etablering af et adjunktur starter med en dialog mellem afdelingslederen (hvis relevant også forskningsledelsen) fra regionen og institutlederen på DTU.
Herefter udfyldes et etableringsskema, hvor følgende centrale oplysninger vil indgå: faglig profil, finansiering, ansættelsens varighed, indstilling til bedømmelsesudvalg m.m. (se etableringsskema).
Ledelsen fra DTU og Region H/afdelingsledelse indgår i samarbejde om etablering af stillingen, hvor følgende dokumenter skal være på plads:
Se relevante links nederst på denne side.
Forud for den videre proces skal der foretages en faglig bedømmelse; Formanden for bedømmelsesudvalget vil være institutleder evt. sektionsleder ved DTU, mens det øvrige bedømmelsesudvalg skal godkendes af Region H og DTU (institutleder og derefter DTU's dekan). Kravene til nedsættelse af bedømmelsesudvalg følger de sædvanlige gældende krav for hhv. Region H og DTU.
Etableringsskemaet med oplysninger om bedømmelsesudvalget fremsendes til regionen og DTU's HR, når udvalget er godkendt. DTU's HR igangsætter herefter bedømmelsesarbejdet.
Fristen for bedømmelsesudvalgets arbejde er fastsat til 4 uger fra materialet modtages.
Det vil i dette trin af ansættelsesprocessen være relevant at der parallelt med bedømmelsesprocessen, som varetages af DTU, kan være krav om en faglig bedømmelse af de kliniske kompetencer i hovedstillingen i regionen.
Du kan læse om sammensætningen af bedømmelsesudvalget her.
Efter en positiv bedømmelse igangsættes ansættelsesprocessen ved DTU HR, som afsluttes med fremsendelse af ansættelsesbrev.
Har du generelle spørgsmål til processen kan du kontakte projektleder, Alberte Holm Glob (ahogl@dtu.dk)
Har du spørgsmål til HR kontakt følgende:
Nyttige dokumenter og links:
Links:
Generelle spørgsmål om TUH kan rettes til:
Alberte Holm Glob Chefkonsulent Afdeling for Forskning, Rådgivning og Innovation ahogl@dtu.dk