Netværksadgang for PC/Mobilt udstyr og software

txt 

Regionen Hovedstaden – adgang for eksterne

For dig der skal have mulighed for at tilgå regionens data og systemer fra en placering uden for regionens netværk, f.eks. browser-adgang til mail og kalender, Epic, intranettet, Virtuel Arbejdsplads og ServiceNow (hvor du opretter sager til regionens IT-afdeling, fx indkøb af udstyr og fejlmelding), er der flere muligheder, jf. nedenstående skema.

Alle muligheder forudsætter, at du forinden er oprettet som Region H-bruger. 

Adgang til specifikke systemer tildeles af afdelingens CBAS-rekvirent, se Brugeroprettelse.

 

Primært behov

Primær løsning for DTU-person

Kommentar

Link til vejledning

1.

Regionsmail og -kalender (via web-browser)

Sikker ekstern adgang via Entrust Identity Guard (i daglige tale ’SEA’)

I vejledningen finder du oversigt over, hvilke andre systemer der forudsætter SEA-adgang.

Find vejledningen til SEA på Rigshospitales intranet

2.

Fuld adgang til Region H-systemer og d-drev

Udlåns-PC stillet til rådighed af en afdeling, du samarbejder med.

Den bedste løsning, hvis afdelingen arbejder med særlige systemer.
Bestilles via CIMT Service.

Ikke relevant

3.

Fuld adgang til Region H-systemer og d-drev, hvis du ikke har en låne-PC fra regionsafdelingen

Virtuel PC (VM), hvor du kan tilgå en Region H-desktop via din egen fysiske DTU-PC.

Bestilles via CIMT Service. Gratis (indtil videre).

Ingen vejledning

4.

Adgang til specifikke kliniske systemer (godkendt af CBAS-rekvirent)

Virtuel arbejdsplads (VA), også kaldet en ’tynd klient’, dvs. ikke en fuld desktop-oplevelse

Forinden skal du have SEA-adgang, jf. pkt. 1.
Gratis.

Find vejledningentil Virtuel Arbejdspladspå Regionens intranet

 

Ad 1 – Minivejledning til systemet Entrust IdendityGuard (SEA): 

• Du skal være oprettet i regionens systemer med et personligt brugernavn og adgangskode.

• Du skal oprette dig i selve systemet Entrust IdentityGuard, inden du kan bruge det.

Opret dig i systemet Entrust IdentityGuard her. Du skal være logget på Region Hovedstadens netværk for at oprette dig.

• Du skal installere en app, der hedder Entrust Identity. Du kan kun installere app'en på én enhed - det anbefales at vælge en enhed, du ofte benytter i løbet af din dag. Den virker på både Windows PC, Apple iOS og Android. Derfor skal du have en mobil eller en PC ved dig, når du logger på løsningen.

• Når du logger ind i systemet Entrust IdentityGuard, guides du igennem opsætningen, herunder hvordan du downloader app'en. Du kan bruge både en privat enhed eller en enhed, som er ejet af Region Hovedstaden.

Fandt du ikke svar eller vil du læse mere? Så kan du læse en vejledning om Sikker Ekstern Adgang (SEA) på regionens intranet.

DTU – adgang for eksterne

Skal du på netværket med en Windows PC, som ikke administreres af DTU, kan du hente denne vejledning.
Klik her for dansk vejledning

Adgang til software, der ikke er del af standardpakken i regionen

 
Softwareshoppen i regionen rummer en række programmer, som CIMT har forhåndsgodkendt. 

Hvis det program, du skal bruge, ikke ligger i Softwareshoppen, kan du oprette en anmodning om software-installation. OBS: Det kan tage tid.

Find vejledning til softwareshoppen på regionens intranet

 

Alberte Holm Glob

Alberte Holm Glob Chefkonsulent Afdeling for Forskning, Rådgivning og Innovation