Proces for ansættelse af lektorer (bevilling på navn)
Proces for ansættelse af lektorer (bevilling på navn)
Etablering af et lektorat starter med en dialog mellem afdelingslederen (hvis relevant også forskningsledelsen) fra regionen og institutdirektøren på DTU.
Herefter udfyldes et etableringsskema, hvor følgende centrale oplysninger vil indgå: faglig profil, finansiering, ansættelsens varighed, indstilling til bedømmelsesudvalg m.m. (se etableringsskema).
Ledelsen fra DTU og Region H/afdelingsledelse indgår i samarbejde om etablering af stillingen, hvor følgende dokumenter skal være på plads:
Se relevante links nederst på denne side.
Forud for den videre proces skal der foretages en faglig bedømmelse; Formanden for bedømmelsesudvalget vil være institutdirektør evt. sektionsleder ved DTU, mens det øvrige bedømmelsesudvalg skal godkendes af Region H og DTU (institutdirektør og derefter DTU's dekan). Kravene til nedsættelse af bedømmelsesudvalg følger de sædvanlige gældende krav for hhv. Region H og DTU.
Etableringsskemaet med oplysninger om bedømmelsesudvalget fremsendes til regionen og DTU's Koncern HR, når udvalget er godkendt. DTU's Koncern HR igangsætter herefter bedømmelsesarbejdet.
Fristen for bedømmelsesudvalgets arbejde er fastsat til 4 uger fra materialet modtages.
Det vil i dette trin af ansættelsesprocessen være relevant at der parallelt med bedømmelsesprocessen, som varetages af DTU, kan være krav om en faglig bedømmelse af de kliniske kompetencer i hovedstillingen i regionen.
Du kan læse om sammensætningen af bedømmelsesudvalget her.
Efter en positiv bedømmelse igangsættes ansættelsesprocessen ved DTU Koncern HR, som afsluttes med fremsendelse af ansættelsesbrev.
Har du generelle spørgsmål til processen kan du kontakte projektleder, Alberte Holm Glob (ahogl@dtu.dk)
Nyttige dokumenter og links:
Links:
Generelle spørgsmål om TUH kan rettes til:
Alberte Holm Glob Chefkonsulent Afdeling for Forskning, Rådgivning og Innovation ahogl@dtu.dk